åh herre

Den här natten och morgonen har varit allt annat än lugn... Det började med att jag somnar vid ett ungefär och jag hör att det blåser ganska kraftigt. Men jag tänkte inte så mycket på det utan lägger mig ner och bara sover. Sedan vaknar jag vid tre och då blåste det ordentligt, nästan så att det var läskigt. Min stuga är inte så ljudisolerad så det kändes som om jag låg ute i stormen, så högt lät det i stugan. Jag kunde efter ett tag somna men vid fyra vaknar jag igen och då var det kört. Kunde INTE somna pga av stormen. Jag bestämde mig helt enkelt för att gå in och lägga mig i huset. När jag kommer in, kommer mamma och säger att hon inte kan sova och det kunde inte jag heller så vi går och lägger oss tillsammans. Mysigt! Sen efter ett långt tag så somnar jag men vaknar klockan åtta av att pappa och Nicke kommer till oss och säger: Skynda er ut! Nödfall!!! Vi springer ut, ser ut som lik, och när vi kommer ut till parkeringen vad ser vi då? Jo, vi ser två granar har ramlat omkull och den ena hade landat på morfars bil. Suck, då kände jag bara: Helvetes jävla skit. Sen när jag vänder mig om inser jag att taket på min stuga är halvt bortblåst.. Då var jag så arg och irriterad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag och mamma går in och väcker morfar och berättar vad som hänt. Pga att det inte fanns någon ström kunde vi inte använda motorsågen utan vi fick såga sönder granen för hand. När vi fått bort granen ser vi att vi hade turen i oturen. Det blev bara en buckla på bilen, och det går på försäkringen. Men det hade kunnat gått riktigt illa, så illa att bilen kunde dras till sopptippen. Nu är jag iallafall hemma efter nästan en två timmars promenad och känner mig glad för ELEN är tillbaka. Everybody say WEEHOOOO!!! jaja, alla i huset sover nu.... så jag ska nog också ta mig en liten tupplur! Pöss / Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0