Dag 3 – Min favorit årstid och varför.

Hösten och våren är fin men...
Sommaren är min favorit årstid. Jag älskar doften av gräset, vaknat upp med solstrålar i ögonen och känna lukten av havet. Åka ut med båt, bada och sola. Gå i lätta kläder och sandaler. Ligga på en strand och känna den varma sanden mellan tårna. Få brunbrända ben och en fin solbränd kropp, solblekt hår och fräknar. Bada i havet bland vågorna, sitta på kajen och känna vattnet slå mot fötterna. Plocka blommor och lägga under kudden på midsommar och få ha midsommar krans i håret. Fina klänningar. Bara ben. Slippa frysa.
Framförallt älskar jag sommaren för att jag fyller år då. Hehe.
Men jag hatar verkligen vintern, det finns inget jag avskyr mer. Kallt och eländigt. Det ända bra med vintern är skidor. Annars suger den. Så allt jag säger: JAG ÄLSKAR SOMMAREN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0